Pierwotne leczenie kanałowe

LECZENIE KANAŁOWE POD MIKROSKOPEM

Leczenie endodontyczne – jest to leczenie polegające na wyeliminowaniu stanu zapalnego wewnątrz chorego zęba. Stan zapalny o którym wspomniano, standardowo objawia się silnym bólem. Moment pojawienia się bólu uzależniony jest od wielkości ubytku i zakażonych tkanek. Często wraz z bólem samego zęba, pacjent również może zaobserwować ból głowy oraz wrażliwość na ciepłe i zimne pokarmy.

Leczenie kanałowe pod mikroskopem w zasadzie odnosi się do systemu kanałów znajdujących się w korzeniu każdego zęba. Ilość kanałów uzależniona jest od tego o którym zębie mówimy. W większości przypadków zęby posiadają od 1 do 4 kanałów. Dzięki technologii obrazowania pod mikroskopem – zwiększamy pewność i zaufanie do leczenia endodontycznego. Odpowiednia diagnoza i dopasowanie etapów leczenia dla potrzeb pacjenta pozwalają na zapewnienie bezpieczeństwa w trakcie trwania leczenia. Poprzez skuteczną komunikację lekarza i asysty na każdym kroku kontrolujemy postępy i potwierdzamy skuteczność planowanej terapii.

Samo leczenie polega na usunięciu zainfekowanych tkanek (miazgi) z zęba, odpowiednim opracowaniu i dezynfekcji. Tak przygotowany ząb wypełnia się szczelnie specjalnym płynnym materiałem, który zapobiega wnikaniu bakterii do środka zęba. Po zakończonym leczeniu kanałowym ząb należy odbudować. Forma i sposób odbudowy jest uzależniony od stopnia zniszczenia zęba.

Czy leczenie kanałowe boli ?

Procedura leczenia kanałowego, w większości przypadków w naszym gabinecie jest komfortowa i nie powoduje wzmożonego odczucia bólu. Każde leczenie w swoim pakiecie zawiera możliwość podania znieczulenia aby pacjent czuł spokój. Intensywność odczuć może być spowodowana, przede wszystkim bardzo dużym stanem zapalnym. Dlatego też im dłużej zwlekamy z wizytą u lekarza, tym trudniej będzie wykonać ten zabieg bezboleśnie.

Etapy leczenia kanałowego:

Etap 1 : Wykonanie zdjęcia rentgenowskiego lub tomografii cyfrowej wycinkowej. Odpowiednia diagnostyka to podstawa.

Etap 2 : Znieczulenie pacjenta dla komfortu i zabezpieczenie zęba leczonego koferdamem – czyli gumową osłoną, pozwalającą na odseparowanie chorego zęba od środowiska drobnoustrojów z jamy ustnej.

*ewentualna odbudowa ścian zęba – informacja od lekarza

Etap 3: Opracowanie mechaniczne i chemiczne kanałów w celu usunięcie martwej tkanki nerwowej i pozostałości bakterii

Etap 4: Osuszenie kanałów papierowymi sączkami i wypełnienie płynnym preparatem

Zakończenie leczenia kanałowego, co dalej?

Jak wspomniano wcześniej, każdy ząb po leczeniu kanałowym należy odbudować. Sama odbudowa zęba uzależniona jest od ilości utraconych tkanek, zniszczonych i usuniętych podczas leczenia. Złotym standardem w odtwarzaniu zęba po leczeniu jest wzmocnienie go wkładem koronowo-korzeniowym. Wkład ten wykonany z włókna szklanego stanowi swoisty kręgosłup, przejmujący odpowiedzialność za siły jakie przenoszone są na zęba. Po wprowadzeniu wkładu koronowo- korzeniowego lekarz wraz z pacjentem dobiera najbardziej odpowiednią formę odbudowy.

• Odbudowa kompozytowa — jeśli ząb nie stracił dużej ilości tkanki, lekarz z powodzeniem ma możliwość odtworzenia zęba z zachowaniem anatomicznych kształtów i funkcji.
  • Onaly / Inlay –  to forma zaprojektowanego komputerowo „klocka” który jest idealnie dopasowany do brakujących części zęba – technik dentystyczny tworzy projekt i opracowuje kompozytowy lub porcelanowy nakład.
  • Korona ceramiczna – to rozwiązanie protetyczne, jedno z najbardziej popularnych na świecie. Osadzając wkład koronowo-korzeniowy, lekarz odpowiednio szlifuje jego wierzchołek aby móc wykonać koronę. Korona potocznie nazywaną jest przez pacjentów czepeczką na zęba. Skan zęba pozwala na zaprojektowanie najbardziej odpowiedniego kształt i koloru oraz dobranie materiału technicznego z jakiego wykonana zostanie korona. W Boutique Dental wykonujemy tylko korony wysoko estetyczne.

Zalecenia podczas i po leczeniu kanałowym pod mikroskopem.

Zważywszy na fakt iż, ząb po leczeniu kanałowym naturalnie ulega osłabieniu, niezwykle istotnym jest ostrożne spożywanie twardych pokarmów. Pomiędzy wizytami, ząb zabezpieczamy opatrunkiem tymczasowym i delikatnie wyłączamy go ze zgryzu, tak aby siły odgryzania i żucia były jak najmniejsze. Zwiększona tkliwość i wrażliwość zęba pomiędzy wizytami jest zachowaniem normalnym. Taki stan może utrzymywać się nawet do kilku dni. W przypadku dużego dyskomfortu, zaleca się przyjmowanie standardowych dostępnych leków przeciwbólowych. Jeśli podczas leczenia kanałowego zauważysz coś niepokojącego, zawsze zachęcamy do kontaktu z naszą recepcji i lekarzami.

Zobacz więcej:

Podczas wizyty w Boutique Dental z myślą o Tobie możemy :

turned off
zmniejszyć intensywność światła
music
włączyć Twoją ulubioną playlistę
coffee
zaprosić Cię kilka minut wcześniej na filiżankę kawy lub herbaty
signature
pomóc w wypełnieniu dokumentów medycznych