IMPLANTOLOGIA

Wszczepienie implantu to zabieg, dzięki, któremu możemy odzyskać brakujący ząb/zęby bez ingerencji w naturalne uzębienie pacjenta. W przeciwieństwie do uzupełnień typu most i konieczności szlifowania zębów sąsiednich, dzięki technice implantacji mamy, możliwość wykonania pojedynczego uzupełnienia zęba 1:1 – uwzględniając pojedynczy brak/ braki.
    Technologia wszczepienia implantu polega na wprowadzeniu w kość sztucznego korzenia, czyli implantu zębowego. Następnie po okresie wgojenia i integracji z kością, następuje część protetyczna, czyli wykonanie korony protetycznej.

Integracja implantu z kością:
     w szczęce to czas ok 6 miesięcy
     w żuchwie, jego czas integracji to ok 3 miesięcy

Czy wszczepienie implantu boli ?

Sam zabieg implantacji jest z reguły znacznie mniej inwazyjny niż ekstrakcja zęba i nie wymaga specjalnego przygotowania ze strony pacjenta. Jeśli natomiast lekarz prowadzący podejmie decyzję o zabezpieczeniu pacjenta ochrona antybiotykową, pacjent ten zostanie wcześniej o tym poinformowany.

Jaki jest najlepszy rodzaj implantu?
    To, jaki będzie najlepszy rodzaj implantu do zabiegu, zależy od indywidualnej sytuacji pacjenta.

Implantolodzy w Boutique Dental, dopasowują rodzaje implantów do potrzeb pacjenta. Pracujemy na IMPLANTACH SZWAJCARSKIEJ TECHNOLOGII. Współpracujemy z uznanym producentem z 20-letnim doświadczeniem. To jedna z najbardziej innowacyjnych i zaawansowanych firm na świecie, której technologie są poparte badanami klinicznymi. Wybrana przez nas technologia jest przeznaczona dla lekarzy, którzy preferują pracę z implantami kondycjonowanymi, czyli implantami, które tuż przed wprowadzeniem do jamy ustnej (przy fotelu pacjenta) są zanurzone w specjalnym płynie, który sprawia, że zyskuje większe napięcie powierzchniowe, lepszą zwilżalność oraz przyspieszoną absorpcję krwi.

IMPLANTY produkowane są z wysokiej jakości tytanu, bezpiecznego i dopasowanego do wymagań implantacyjnych które mają na celu wieloletnie użytkowanie przez pacjenta. Stożkowy, zwężający się ku dołowi kształt pozwala na zachowanie znacznie większej przestrzeni na proces regeneracji kości w miejscu wprowadzenia wszczepu.

SZWAJCARSKA implantologia to historia  sukcesu współpracy pomiędzy szwajcarskimi uniwersytetami i szwajcarskim przemysłem znanym z precyzji i innowacji”.

Prof. Daniel Buser, Bern

Szwajcarski producent wybiera optymalny wymiar i kształt implantu dla każdego przypadku w ramach jednego systemu. W zależności od warunków kostnych oraz tkanek miękkich mamy szeroki wybór długości, różne rozmiary kołnierza (polerowanego), oraz kształt stożkowy lub cylindryczny – wszystko w ramach jednego unikalnego systemu. System implantologiczny pozwala na zmierzenie się z każdym wyzwaniem i spełnia wysokie wymagania dla odbudowy protetycznej.

PROTETYKA

Wszystkie części systemu implantologicznego są oparte o to samo połączenie implant – łącznik. Części protetyczne są uniwersalne dla wszystkich linii implantów, co pozwala na uproszczenie i zredukowanie liczby narzędzi. Rekonstrukcje wykonane technologii CAD/CAM, dają dodatkowe możliwości wykonania estetycznej pracy. Protetyczne części systemu implantologicznego tworzą warunki dla stabilnych i długowiecznych rozwiązań.

DOSKONAŁY IMPLANT

System implantów zębowych stosowany w Boutique Dental – Warszawa Śródmieście spełnia wymagania klinicystów w każdym aspekcie – jest łatwy w użyciu, ekstremalnie precyzyjny, doskonale sprawdza się w estetycznych rekonstrukcjach i gwarantuje świetny efekt końcowy. Ze wszystkich cech, to połączenie implant-łącznik jest podstawą przewidywalnej i estetycznej odbudowy protetycznej.

Etapy planowania implantacji:

1. Konsultacja u lekarza chirurga – implantologa.
    2. Wykonanie zdjęć radiologicznych w celu ustalenia warunków, umożliwiających przeprowadzenie zabiegu (CBCT – tomografia, pantomogram)
    3. Zaplanowanie daty i czasu zabiegu omówienie planu leczenia z osobistym Concierge.
    4. W dniu wykonania zabiegu pacjent zgłasza się 15 minut wcześniej, w celu wypełnienia stosownej dokumentacji medycznej niezbędnej do podjęcia procedur implantologicznych
    5. Przeprowadzenie zabiegu implantacji wraz zaopatrzeniem rany i przedstawieniem zaleceń po zabiegowych. Najczęściej zabieg trwa około godziny przy implancie pojedynczego zęba.
    6. Kontrola po zabiegowa na 7 – 10 dni po zabiegu – zdjęcie szwów.
    7. Po 3 ( przy integracji w żuchwie) lub 6 (przy integracji w szczęce) miesiącach pacjent zgłasza się na wizytę pozwalającą, odsłonić zintegrowany implant i rozpocząć odbudowę protetyczną.
    8. Protetyka wykonywana jest u lekarza protetyka zajmującego się odbudowami protetycznymi na implantach, nie u samego chirurga.

Jakie są zalecenia po zabiegu wszczepienia implantów?

• Unikanie wysiłku fizycznego przez najbliższe 5–7 dni
    • Rezygnacja z napojów i pokarmów o wysokiej temperaturze i dużej twardości
    • Ograniczenie lotów samolotem, nurkowania na basenie
    • Sumienna higiena jamy ustnej, delikatne opłukiwanie po 2 dniach od zabiegu aby nie wypłukać skrzepu
    • Zakaz palenia papierosów
    • Zimne okłady – wg zaleceń lekarza
    • Przyjmowanie leków wg ustaleń chirurga
    • Zdjęcie szwów 7–10 dni po zabiegu

Co mogę odczuwać po zabiegu wszczepienia implantów?

Każdorazowo zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu, dlatego też po samej implantacji pacjent nie czuje nic. Po zmetabolizowaniu znieczulenia przez organizm, pacjent może odczuwać dyskomfort/ból, który w większości przypadków nie przeszkadza w codziennym funkcjonowaniu. Jest to uzależnione przede wszystkim od cech indywidualnych pacjenta i trudne do przewidzenia. Osoby bardziej wrażliwe przyjmują w tym okresie leki przeciwbólowe zalecone przez lekarza chirurga. W pierwszej dobie po zabiegu, podczas obmywania płynami rany, pacjent może zauważyć przy wypluwaniu, ślinę zabarwioną krwią. Jest to normalny objaw po zabiegu i nie powinien niepokoić. Lekka opuchlizna pojawia się zazwyczaj po pierwszej dobie od zabiegu i może trwać ok. 2 dni. Uzależniona jest ona od stopnia skomplikowania zabiegu i indywidualnych cech organizmu. Palenie papierosów, jest wysoce nie zalecane. Wynika to przede wszystkim z faktu, iż podczas zasysania dymu papierosowego możemy stworzyć podciśnienie usuwające powstały świeży skrzep, którego zadaniem jest zamknięcie rany. Palenie tytoniu może, również spowodować odrzut implantu i jego brak przyjęcia w kości.

Jakie są przeciwwskazania do zabiegu implantacji:

• Ogólny zły stan psychiczny i fizyczny pacjenta.
    • Pacjenci z chorobami tj. nieleczoną cukrzycą, osteoporozą, choroby związane z krzepliwością krwi.
    • Zły stan higieny jamy ustnej.
    • Choroby przyzębia – nie kwalifikujące do zabiegu.
    • Ciąża i karmienie piersią.
    • Radio- i chemioterapia u pacjentów z chorobami nowotworowymi.
    • Uzależnienie od alkoholu, substancji psychoaktywnych, papierosów, e-papierosów ( co może spowodować odrzut implantu).

RODZAJE ODBUDOWY NA IMPLANTACH :

POJEDYNCZA KORONA ZĘBOWA – to prosta i trwała odbudowa, dająca możliwość uzupełnienia pojedynczego braku zębowego.

MOST KILKU ZĘBOWY NA 2 IMPLANTACH – ta praca protetyczna umożliwia odbudowę kilku brakujących zębów. Jest trwałym i coraz bardziej popularnym rozwiązaniem dla pacjentów, chcących posiadać piękny, funkcjonalny i estetyczny uśmiech.

PROTEZA NA IMPLANTACH – praca ruchome, pozwalająca uzupełnić pełne łuki zębów, najczęściej wykonywana na minimum 2 implantach a czasami na 4 lub 6 w szczęce lub żuchwie. Podstawową zasadą stworzenia tak dużej pracy są odpowiednie warunki kostne u pacjenta implantologicznego – są to prace All-on-4 lub All-on-6.

MOST POJEDYNCZY NA IMPLANTACH ALL-ON-4 LUB ALL-ON-6 – to rozwiązanie dla pacjentów chcących odbudować pełen łuk zębowy na stałe, bez konieczności wyjmowania protezy. Implantolog wykonuje wówczas 4 lub 6 implantów w żuchwie lub szczęce. Po integracji implantów z kością pacjenta, lekarz protetyk ma możliwość rozpoczęcia wykonania docelowej pracy protetycznej. Na czas gojenia – pacjent zabezpieczony jest tymczasową odbudową protetyczną, dostosowaną indywidualnie do jego potrzeb.